Keyif icin daga cikan adamiz dostum! (TNC part1/3)

Yimirta bayrami geldi, haftasonumuz senlendi. Sali sallanir, carsamba carsafa dolanira alternatif iyi cuma mutlu pazartesi falan derken 4 gunluk Easter uzun haftasonu tatili yine tabanlarimizin kasinmasina sebep oldu. Tongariro ulusal parkina ya da daha iyi bilinen adiyla Mordor’a Sauron’un Kiyamet dagina 3 gunluk yuruyus rotasina gidiyoruz.

Dort gunu tam degerlendirmek icin bir dakika bile kaybetmeye niyetimiz yok. Carsamba gununden hazirligi ve yuklemeyi bitirip, persembe is cikisi direk yola koyulduk. 4 saat surmesini bekledigimiz yol 5 bucuk saat surunce gece 11’de Mangetopopo arac parkina ulasabildik. Bu gece niyetimiz 20-25 dakika mesafedeki kamp alanina yuruyup orada cadir atmakti fakat gecikmenin verdigi yorgunluk, gecenin karanligi, sisin yogunlugu, havanin soguklugu, elmanin sapi, armudun copu gibi sebeplerle usenip arabada uyuduk arka koltuklari yatirmak suretiyle bagajda acilan genis alanda.

Sabah 7’de sicacik tulumlarimiz icinde uyanip yuruyuse hazirlanmaya basladik. Tongariro Northern Circuit rotasi dunyaca meshur olup kulube konaklamasini aylar, cadir yerini ise haftalar onceden ayirtmadan ama en onemlisi hava durumunu bir gece once kontrol etmeden yola cikilmamasi gereken, tam turu 44km,  yancil yuruyuslerle toplam 50 km’lik bir rota. Basladigimiz nokta ayni zamanda gunubirlik Tongariro Crossing rotasinin da baslangic noktasi. 19.8km’lik bu gecis cok populer bir rota. Ilk 4-5 saatimiz bu rotayi yapan kalabalik grupla kesisiyor.

Herkesin minik cantalarla su ve yemek tasidigi bir ortamda biz uzayli gibiyiz koca koca cantalarimizla.

Hava keskin soguk sabahin 7’sinde. Yuruyus kalabaliga ragmen super geciyor. Baska yerlerdek yuruyuslerimizde normalde 5-10 kisiye ancak rastlardik. Abartisiz yuzlerce kisiyle yurumek garip oluyor. Hal ve kalabalik bu haldeyken ve ortamin Gondor kivaminda gorunmesi neticesinde sanki koy halkiyla Migfer Dibi kalesine goc ediyormusuz hissiyati yaratiyor.

Iki bucuk saat kadar sonra Kiyamet daginin (Mt Ngauruhoe) eteklerine geldigimizde ilk uzun soluklu molamizi verdik.

Birkac cesur yurek yanardagin zirvesine krateri gormeye cikiyor. 3 saat diyor tabela, kayac toprak iki ileri bir geri seklinde yol almayi mumkun kiliyor. Bizim niyetimiz yok. Yol ustundeki Tongariro zirvesi daha kolay geliyor kulaga. Manzaranin tadini cikara cikara ikinci gecide de tirmaniyoruz.

Tongariro zirve icin yan rota yapmak gerekiyor. Cantalari tasimaya gerek yok. Bir kayanin dibine yuku birakip su siselerini alip 1 bucuk saatlik zirve yoluna cikiyoruz. En zirvede sivri kayalar var. Ucuna dikilip nerdeyse ayni hizzada oldugumuz Kiyamet daginin kraterini gormeye calisiyoruz. Red Crater denilen bu yakada goruntu inanilmaz.

Cok sansliyiz, tek bulut yok. Mt Ruapehu, Mt Ngauruhoe cok guzel gorunuyor, hatta yuzlerce kilometre uzaktaki Mt Taranaki bile gorunuyor.

Cantalarimiza donup ogle yemegi yedikten sonra yuruyusun ikinci asamasina gectik. Dumanlar tuten diger bir kraterin yanindan Emerald lakes’e indik.

Kayac zemin inisi gayet zorlu yapiyor.

Ileride Blue Lake’in manzarasi var. Son patlamalarda olusan bu turkuaz renkli gollerin yanindan rotamiz kalabalik gruptan ayriliyor. Kendi basimizayiz tekrar.

Cogunlukla inis ve sonrasi columsu bir duzluk olan 2 saatlik yuruyusun ardindan 8 bucuk saat suren 16 km’lik ilk gunun yuruyusunu Oturere kulube ve kamp alaninda konaklamak uzere bitiriyoruz. Cadir ve yemek hazirligi, insanlarla sohbet, manzara, gunesin batisi falan derken hava kararmaya basliyor.

Uzun ve yorucu bir gunun ardindan her yerimiz agirirken cadirimiza suzulup, daha saat 8 bile olmadan derin bir uykuya daliyoruz.

As & Re Mordor’un lanetli topraklarindan bildirdi

Bu yazı günce, Yeni Zelanda içinde yayınlandı ve , , olarak etiketlendi. Kalıcı bağlantıyı yer imlerinize ekleyin.